BIY AD

29 Ocak 2011 Cumartesi

Bir Bu Eksikti - Garnett


Link

Ön hazırlıktan haz almayıp direk olaya girmek isteyenler yukarıdaki videodan Garnett'in yaptığı terbiyesizliği izleyebilir. Konuyu merak edenleri biraz aşağı doğru alalım...

Şu postta anlamıştık takındığı ruh halinin pek parlak olmadığını ama Garnett sağ göterip sol vurdu. Biz kavgayı yarın beklerken bugün Suns maçında çıkardı. Evvela maçı izlemeyenler için biraz anlatayım konuyu. Suns maça hızlı başlayıp farkı ilk dakikalarda açtı ve ilk yarının sonlarına doğru bir mola dönüşünde Doc Rivers hakemlere ettiği itiraz sebebiyle oyundan atıldı. Gerginlik bu dakikadan başladı yani. Sonrası Celtics'in oyuna ortak olma, Suns'ın ise yakalanmama çabasıyla geçerken videolarda izleyeceğiniz olaylar vuku buldu. Olayların ilkinde Pietrus screen'e gelen Garnett'e sert bir şekilde çarptıktan sonra ivmesini kesmeyip onu boynundan itiyor ve Garnett de haliyle sinirleniyor. Ben burada kendisine pek kabahat bulmuyorum, zaten hakemler de benim gibi düşünmüş olacaklar ki yalnızca Pietrus'u flagrant faulle cezalandırıyor. Fakat ikinci videoda yaptığı terbiyesizlikten başka bir şey değil. Hareket zaten başlı başına bir ayıp da, sırf bunu yapmak uğruna şuta kalkmış adamın altına girmesi olayı daha da kabul edilmez kılıyor. Kazanma hırsına her zaman saygı duymuşumdur. Hatta dün Lakers'a ayakkabıyla yolladığı mesajın da, sonuçta kimseye zararı olmadığı için rekabete renk kattığını düşünmüştüm. Ama böyle saçma sapan ve rakibinin sağlığını tehlikeye atacak olayların başrolünde bulunması üzücü. Zaten bu yüzden şu anda NBA'in en nefret edilen oyuncularından biri kendisi. Asıl bomba ise Garnett'in ceza alması durumunda Lakers maçında oynayamayacak olması. O kadar da ayakkabı falan hazırlamıştı. Ama ben pek sanmıyorum ceza alacağını.


Link

21 FARKLI FIKIR:

Deniz dedi ki...

ilk videoda garnett'in yaptığı faul ama frye'ın da kendini acı içinde yere atıp anında kalkarak dayılanması da hoş olmamış.

Cengizhan TÜRKİŞ dedi ki...

NBA'de en nefret ettiğim adam ve takım..

$afak dedi ki...

Ben anlamadım Garnett'ın hareketinde bu kadar tepki çeken ne var? Şuta çıkan adamın altına girilir tabi. Üst düzey spor bu, kazanmak için oynuyorlar...

Bence amaç kesinlikle sakatlamaya yönelik bir hareket değil. Sadece dengesini bozma amaçlı... Frye'ın da 1.5 sn'de ayaklanıp Garnett'a efelenmesinden belli zaten.

Adsız dedi ki...

Mesele şutun altına sakatlamaya yönelik olarak girmesi değil sadece art niyetli olan sağ eli..

Unknown dedi ki...

olay altına girmesi değil şuta kalkan adamın özellikle ayağını uzatıyor bence. bu da çok büyük sakatlanma tehlikesi rakip için. burkulmalar en çok bu şekilde yaşanıyor şuta kalkan adamın yere inerken başkasının ayağına basınca. direk sakatlamak amacıyla yapılmış bir hareket bence.

Enes dedi ki...

Altına girmekle yumruk atmak arasındaki farkı göremeyen fanatiklere şaşırıyorum. Adamın apış arasına bildiğin yumruk atıyor Garnett...

Bu rezilliği hoş görenin de Garnett'den en ufak bir farkı yoktur.

Unknown dedi ki...

Yorumlarımızı daha itidalli yaparsak daha güzel olabilir bence postlarda..Hani sevmeyebilriz belki ama bu kadar irrite edici bir hareket ben görmedim açıkçası..Petrus un hareketi daha kötü bence..

Levent dedi ki...

Bazı fanboylar yine at gözlüklerinden dolayı görememe sorunu yaşamışlar, ben açıklayayım da görsünler:

Frye şuta kalktığında Garnett'in sağ ayağına dikkat edin, tam olarak Frye'ın yere düşeceği noktaya doğru uzatıyor. Frye Garnett'in ayağının üstüne ters bir şekilde basıp ciddi bir sakatlık yaşayabilirdi. Sağ eliyle yaptığına değinmiyorum.

Şimdi kaybetmeye bu kadar tahammülsüz bir takım ve oyuncular topluluğunu sempatik bulmaya devam edebilirsiniz. Ay ne şirinler değil mi? <3

Bütün borular sizin olsun dedi ki...

Ne kadar severmişiz taraf olmayı arkadaş ya! Nefret ediyorum türk bloglarının ve forumlarının bu yönünden.

Süre 1:07'den sonrasını dikkatle izleyin.Yavaş çekimi birkaç kez izleyin. Blok yapmadığı veya şutunu bozmadığı halde "GARNETT'İN SAĞ AYAĞINA" dikkat edin. Nasıl son anda uzatıveriyor.

Çok hızlı gelmemesine rağmen o meşhur uzun kollarını kaldırabilirdi çok hafif de zıplayarak.Ama yapmıyor. Çünkü niyet o değil. Havadaki adamın karnına vurup bir anda sağ ayağını şuta kalkmış adamın altına sokuyor.Hızını kesmek çarpmamak veya faul yapmamak için değil. Zaten ilk başta duruyor Garnett,sonra bir adım daha atıyor sağ bacağını altına sokmak için.

Hala da ne var tepki çekecek diyorsunuz.Yuh be sevgili arkadaşlar! Tek kelimeyle yuh size canlarım!

(Var mı benim gibi sevecen kızan basketbolsever:D )

Bütün borular sizin olsun dedi ki...

Ayrıca yüksek müsadelerinizle Gortat'ı ilk iten kişi olan sümüklü böcek Nate Robinson'a da küfretmek istiyorum.

F!&?}*-$*#!!!!

$afak dedi ki...

Bu hareketi yapan Perkins olsa veya KG bu hareketi hemen bir önceki hareketten önce yapmamış olsa bu kadar tepki çekmezdi.

@Enes, fanatik lafını üzerime aldım. Fanatizmden oldukça uzak bir insanım. Sadece bu derece üst düzey sporda bunlar olan şeyler (Normalleştirme çabası içinde değilim, sadece var diyorum).

Hemen hararet olmasın yorumlarda yahu, maçkolik de değil burası yani :) Selamlar herkese...

Adsız dedi ki...

tepki çekmesinin tek nedeni her maçta yapıyor olması olabilr mi?

tearkan dedi ki...

garnett artık bu konularda mimlenmiş olduğu için mi bu kadar tek tarafa kaymış tepki bilmiyorum; ama pietrus'un yaptığı da öyle altta kalır değil yani. tamam garnett'in yaptığı sakatlığa yol açabilecek bir hareket olduğu için daha ciddi ele alınması normal; fakat pietrus'un yaptığı da doğrudan kavga çıkarmaya yönelik.

Adsız dedi ki...

garnett'in sağ eli ile yaptığı hareket hakkında konuşan arkadaşlar hiç lakers maçı izlemiyor sanırım.hareketi tasvip etmiyorum kesinlikle, bence oyun dışı bir hareket ve teknik faul ile cezalandırılması gerekiyor.ancak kobe her maç 2-3 defa yapıyordur bunu.ne zaman kendi adamı boşta olsa üstüne doğru koşup yapıyor aynı hareketi.ha onun bi farkı hızını iyi ayarlayıp temasta bulunmaması.faulden kurtuluyor böylece.

sağ ayak meselesine gelince.bunu da tasvip etmiyorum ve aynı şekilde teknik faulle cezalandırılması gerektiğini düşünüyorum.ama eğer garnett'e bu yüzden teknik çaldılarsa saçmalığın daniskası.bowen kariyeri boyunca her şutta yapmadı mı bu hareketi???(bu konuda herhangi bir kural değişikliği oldu mu bilmiyorum, olduysa karar doğrudur.)

su borusu dedi ki...

bu garnett şahsiyetsiz ve şerefsiz bir oyuncu daha yoktur nba'de anca borusu jose calderon gibi avrupalı oyunculara ve kendinden fiziki açıdan aciz oyunculara karşı borusu ötüyor. zamanında jason maxiell'dan kaçışlarını hatırlarız burda ne pietrus'a nede frye karşı hiçbirşey yapamıyor çakma psikopat. zaten frye'ın hem bacağıyla altına giriyor hemde müsanip bi yerine yumruk atıyor adam değilsin garnett çok net.

Adsız dedi ki...

garnett gibilerine ne denir yazardım ama yayınlanmaz büyük ihtimalle.

Bütün borular sizin olsun dedi ki...

Sevgili tearkan;

Sorunun cevabını tam üstündeki adsız vermemiş mi sence?

15:13'deki adsız: tepki çekmesinin tek nedeni her maçta yapıyor olması olabilir mi?

Artı, beyfendi sadece kendinden fizik olarak zayıf olanlara dayılanabiliyor.

Mustafa Uğur dedi ki...

E hadi toplanıp KG dövmeye gidelim :)

KG üzerinden birbirimize giydirmiyoruz değil mi..?

Adsız dedi ki...

izledikçe ozdaki adebisi geliyo aklıma

dombili dedi ki...

garnett'in hareketinin savunulacak bir tarafı yok. faulü de aldı zaten. flagrant faul bile çalınsa kimse sesini çıkarmazdı orada. benim takıldığım nokta garnett'in oyundan atılması. herkes garnett'e kin kusmuş ama olaya biraz objektif bakarsanız kavgayı başlatan da frye (ki her hareketi yalan, yere attı kendisini, 1 sn sonra garnett'le kafa kafayaydı). kavga sırasında garnett ne söyledi bilemiyorum (ikinci teknik faulü konuştuğu için aldı) ama garnett atılırken frye'a bir tane teknik faul bile çalınmaması çok saçma.

ha bu olayların asıl suçlusunu arıyorsanız o da maçı yöneten dandik hakemlerdi. doc rivers'ın atılması, garnett'e ilk yarıda flagrant faul yapılması vs. alevlendirdi olayları celtics açısından.

umarım lakers maçına ceza almaz.

Era dedi ki...

Pietrus ile yasanan o tempoda gayet normal, arada sigortalar atar. Ancak diger olay cok cirkin. Kesinlikle dogru bulmuyorum. Ne niyetle yapti bilmiyorum ama rakibini sakatlayabilirdi.


Ama gel gelelim Kevin Garnett'den nefret eden adami hayati boyunca kazanma atesi sarmamis demektir. Bu yaptiklarini onayladigim anlamina gelmez, ancak onu anlayabiliyorum. Yillarca bir takimi tek basina sirtlari tum hucreleri ile kazanmayi istemeseydi olmazdi ve bu artik onun oyun karakteri oldu, degismesini beklemek guc, Vince Carter'i nasil ucarken seviyorsak KG'de hirsiyken guzel.