BIY AD

3 Şubat 2011 Perşembe

All-Star Yedekleri Kimler Olmalı?

Bildiğiniz gibi All-Star için ilk 5'ler geçen hafta açıklandı. Bu gece de yedekler duyurulacak. Önce yedeklerin nasıl seçildiğini anlatayım. Koçlar bulundukları konferanslarından 7'şer oyuncu seçecekler. 2 guard, 2 forvet, 1 pivot, 2 tane de pozisyondan bağımsız oyuncu. Tabii ki bir koçun kendi takımında oynayan bir oyuncuya oy vermesi yasak. Ayrıca David Stern, sakatlığı bulunan Yao Ming'in yerine birini kendi seçecek. Bu sezon özellikle Batı'da seçilmeyi hakeden o kadar çok oyuncu var ki, pek çoğuna yazık olacak...

Batı:
Forvetlerden başlayalım. Blake Griffin eğer çaylak diye seçilmezse internet ortamındaki protestoları düşünemiyorum bile. Gerçi böyle bir ihtimal yok, o da garanti seçilecektir. Daha bunun üstüne Nowitzki gibi yeri garanti olan bir isim var. Lamar Odom ise Bynum döndüğünde bile müthiş oyununu sürdürdü, o da hakediyor. Love'ın 34 maçlık double double serisi kendisini direk All-Star yapıyor zaten. Aldridge de sakatlıklardan çok çeken Blazers'da son ay yakaladığı 25-10 ortalama ile dikkatimi çekiyor. İki gece evvel 40 atmasını falan geçtim, onun nedeni daha çok Spurs'ün kısa 5'le oynamasıydı ama son dönemde Blazers'ın kazandığı maçlarda başı çeken isim açık ara Aldridge. Bitti mi bitmedi? Daha Zach Randolph var, geçen sene seçilirken Grizzlies'i yukarılara taşıması etkili olmuştu. 'Takımın kanseri' damgasından kurtulmuştu. Bu sene aynen devam ediyor, üstüne ribaundlarını da 13.5'a çıkardı. Duncan ise bu sene pek haketmiyor çünkü takımı tamamen Manu ve Parker'a teslim etti. Zaten istatistiksel olarak baktığımızda herkesten geri kalıyor. Bence alınmayacak, zaten Spurs'ü ve kendisini çok sevsem de, ben bile alamadım. 13 galiba gerçekten uğursuz rakam, çünkü 12 senedir üst üste All-Star seçilen Duncan bu sefer bu unvandan mahrum kalacak. Neyse efendim, bütün bu oyuncular arasından ikisini seçmek neredeyse imkansız ama ben Griffin ile Nowitzki diyorum.

Guard'lara geldiğimizde çok büyük bir çekişme var. Manu, Nash, Deron Williams, Westbrook dörtlüsünden kimi ayırsak ayıp olur. Manu'nun avantajı ligin en iyi takımına liderlik yapıyor olması. Benim elim ona bir türlü gitmese de, Westbrook yaptığı sükseyle All-Star'a seçilecek gibi duruyor. Takımı kötü olduğu için çoğu kişinin unuttuğu Monta'yı da saymak lazım burada. Daha Eric Gordon'ı sayacaktım içlerinde eğer sakatlığı olmasaydı. Buradan Manu ile takımı leş gibi olmasına rağmen hala playoff potasında tutan Nash'i alacağım ben muhtelemen...

Pivotlarda ise Pau Gasol'ün yeri doğal olarak garanti, hatta kendisi Popovich tarafından ilk 5'e pivot olarak koyulacak. Bynum'ın hakettiğini kesinlikle düşünmüyorum. Nene bana göre All-Star olabilecek bir seviyede, istikrarına gerçekten hayranım kendisinin, onun gibisini bulmak zor bu konuda. Nowitzki ve Terry başta olmak üzere Mavs takımının yaptığı Tyson Chandler kampanyasına da selam edeyim buradan ama Tyson Chandler'dan bahsediyoruz yahu... Gerçi ben ondan iyi bir sezon beklerken o, benim beklentilerimi bile aştı. Yine de pivot kontenjanından Gasol girdikten sonra onca guard ve forvet arasından Joker olarak girmesi pek mümkün değil. Benzer şeyler Okafor için de geçerli...

Joker için yukarıda seçmediklerimden kimler var: Nene, Aldridge, Love, Randolph, Odom, Monta Ellis, Deron Williams ve Westbrook. Şaka gibi değil mi? Ne kadar çok var. Hepsi de delicesine birbirine yakın. Neyse ki Yao yerine Stern'ün seçeceği isim ile beraber tam 3 adet Joker hakkımız var. Love'ı otomatik olarak aldım böyle bir performans görmedik çünkü çok uzun süredir. Yanına Deron ile beraber Westbrook'u koyuyorum... Ama Westbrook nedense tamamen içime sinmiyor Aldridge veya Odom daha çok hakediyor gibi sanki. Hatta Monta dediğim gibi unutuluyor, o bile seçilebilir. Şu son kontenjan için karar veremedim. Aşağı son seçimleri yazarken tam kararımı vermiş olurum.

Doğu:
Burada da forvetlerden başlıyorum. Neyse ki işim kolay. İlk iki isim neredeyse otomatik seçimler olacak. Garnett ve Pierce. Celtics'i yeniden 2008 havasına taşıdılar... Buraya diğer yazabileceklerimiz ise Boozer, Bosh ve Josh Smith. Burada Bosh ve Boozer daha şanslılar bana göre. Chicago'yu biraz izleyenler Boozer'ın önemini anlamıştır diye düşünüyorum. Bosh pek çok kişiden 'yancı' muamelesi görse de ligin en iyi 3-5 uzun forvetinden biri.

Guard isimlerine daha bakmaya bile başlamadan Rondo'yu koyuyorum. Üstüne de kariyer sezonunu yaşayan Ray Allen geliyor. Felton tamam iyi bir sezon geçiriyor ama Knicks'in hızlı temposu istatistiklerini biraz şişiriyor. Aynı zamanda bu hızlı tempoya ve boş şutlara rağmen yine bildiğimiz Felton'a dönüştü kendisi, rezalet şut atıyor... Joe Johnson'a yıllardır ısınamadım, ama son bir ayda coşup, %50 isabetle 26 sayı attığını söylemem gerek. Felton'ın önünde en azından benim için, hem de açık ara.

Pivot olarak Horford ve Bogut arasında kaç kere gidip geldim bilmiyorum. Bogut'un Skiles altında savunma canavarına dönüşmesi onu benim gözümde çok yüceltiyor. Ama sanırım her sene ufak ufak kendisini geliştiren Horford'ı seçeceğim burada. Noah sakat olmasa direk onu alırdım diye düşünüyorum. Diğer adaylar kayda değer değil pek. Tabii ki Shaq hariç. Ah keşke oylasa koçlarda girse yine All-Star'a, şenlendirse bizleri diyorum. Tabii hayalden başka birşey değil bu.

İki jokerimiz için kimler var şimdi: Bogut, JoJo, Boozer, Bosh ve Josh Smith. Bosh'u direk olarak koyuyorum. Ondan sonraki seçim için ise bir hayli zorlanıyorum. Hepsi eşit hakediyorlar benim gözümde. Buraya da kılpayı olarak, Boozer'sız hücumları acınası hale gelebilen Bulls nedeniyle Boozer'ı seçiyorum. Ayrıca Boozer ile 23-7, Boozer'sız 11-7 olduklarını da söylemek lazım...

Son olarak tam seçimlerimi vereyim:

Batı:
F - Dirk Nowitzki
F - Blake Griffin
G - Manu Ginobili
G - Steve Nash
C - Pau Gasol
Joker - Kevin Love
Joker - Deron Williams
Joker - LaMarcus Aldridge (Russell Westbrook)

Doğu:
F - Kevin Garnett
F - Paul Pierce
G - Rajon Rondo
G - Ray Allen
C - Al Horford
Joker - Chris Bosh
Joker - Carlos Boozer

10 FARKLI FIKIR:

Alkan dedi ki...

blake griffin in all star secilmesi gerektigini anlayamiyorum. bireysel istatistik olarak buyuk bir farki bulunmayan lebron carmelo veya durant ilk yillarinda secilmedi.ayrica takimlari clippers a gore kat ve kat daha iyi durumdalardi. bence spektakuler olmasina ragmen all-star macina ilk senesinde secilmemesi gerekiyor.

dripling dedi ki...

d-will, westbrook, m.ellis, manu, griffin, dirk, kevin love yazarım ben batıda. gasol, yao'nun yerine ilk 5'e..

Deniz dedi ki...

kevin love istatistik olarak hayvan olsa da takımı batının dibinde olduğundan bence seçilemeyecek. boston ise her ne kadar doğu'nun zirvesinde de olsa yedeklerden 4 kişi sokması zor gibi. bence orada ray allen ya da rondo'dan biri kesilecek.

Emre dedi ki...

Shaq'ı da yazıp 5i tamamlasaydınız bari. =D

Batı'da sizden farklı olarak Manu yada Nash yerine Monta, D-Will yada LaMarcus'n yerine de Odom diyorum.

Gönül isterki Nash kalsın, all-star'a seçilirse smaç yapacağına söz vermişti. =)

Adsız dedi ki...

tahminler falan herşey güzel ama
luis scolanın adının geçmemesine şaşırdım

Özak dedi ki...

Stern bence saygısından dolayı Yao'nun yerine Duncan'ı koyacak

Adsız dedi ki...

kevin martin girmeli bence joker olarak

Adsız dedi ki...

@Alkan 23 sayı,13 ribo,4 asist yuvarlarsak Griffin'in ortalamaları.Öeehh yani seçilmezse ayıp olur bence.

filelisepet dedi ki...

NBA'de en sevdiğim oyuncu Nash. Fakat bu sene Nash yerine Westbrook seçilir bence. Griffin, en kötü ihtimâlle Yao yerine gelecek isim olur.

4 Celtics seçilmezse, hele kariyer ortalamalarını dahi aşan RayRay seçilmezse ayıp olur. Ayrıca Boozer zor ama megakontratın altında ezilen JoJo seçilirse daha da yazık olur.
Bir de sezon başından beri sakatlıkla boğuşan, defans ve ofansta mega-buck takılan Bogut'a yazık değil mi erenler?

Bütün borular sizin olsun dedi ki...

Onu bunu bilmem.Bir daha hayatımızda 2. bir Shaq göreceğimizi düşünmüyorum.

Howard filan Shaq'ın yüzde 1'i olamaz sempatiklik ve eğlence açısından.Bu adama iltimas geçilmesi lazım.

Yok işte yok arkadaş bir tane daha!Keşke olsa...