BIY AD

11 Mart 2011 Cuma

Bosh Rolünden Memnun Değil


Link

Bu sabah yazacaktım da hastalık nedeniyle dinlenmek durumunda kaldım. Evet efendim Chris Bosh, şu an takımda yerine getirdiği işlerden memnun değilmiş. Aslında rolünden memnun değil demek tamamıyla doğru değil. İki gün önceki Bulls yenilgisinden sonra Bosh'un yaptığı açıklamaları youtube'a koydum, yukarıda dinleyebilirsiniz. Kısaca özetleyeyim. Bosh kendi oyunundan feragat ettiğini, bunun kendi sorumluluğunda olduğunu söylüyor. Kendisinin bir uzun olduğunu ve iyi şut atsa da bunu devamlı yapmasının saçma olduğunu belirtiyor. Topu daha çok içeride alarak takımına daha yararlı olacağını söylüyor.

%100 değil, %1000 katılıyorum bu konuda Bosh'a. Şuna dikkat çekmek istiyorum. Bosh kullandığı top sayısından falan yakınmıyor kesinlikle. Zaten mesela benim beklediğimden çok daha fazla şut deniyor bu sezon. Toronto'da maç başına 16-17 civarındayken şimdi 14 kere topu potaya atıyor. LeBron ve Wade'in yanında muhteşem bir rakam 14 yani. Ben 12 civarına düşmesini bekliyordum sezon başlamadan önce. Ama şu anda Bosh Miami'de sadece ve sadece şut atan bir uzuna dönüşmüş durumda. Aslında sezonun başında biraz biraz istiyordu ama bu pozisyonların yarısından fazlasında topu ona aktarmıyordu arkadaşları, sonradan oyun stilini değiştirdi ve tamamen şutuna dayalı bir tarz belirledi kendine. Elinizde 2.10'un üzerinde boya sahip bir yıldız varken, onu sadece Wade ve LeBron'un hazırladığı pozisyonlar sonrasında orta mesafe şutlarına mahkum ederseniz, o yıldızı söndürürsünüz. Bosh attığı şutların çok büyük bir çoğunluğunu orta mesafeden deniyor. Ha, isabet buluyor ve yüzdesi de müthiş ama bu onun en verimli yaptığı iş değil. Arada sırada Bosh'un da üç saniye civarında alıp bire bir oynaması, kendine veya arkadaşlarına pozisyon hazırlaması gerekiyor. Unutmayalım geçen sene leş gibi bir takım olan Raptors'ı bu şekilde doğuda az kalsın playoff'a sokuyordu tek başına...

Yani şu anda Bosh'un bir rol oyuncusundan hiçbir farkı yok. Hani üç yıldız birleşti falan diyorduk ya sezon başında. İşte bu 3. yıldızın hakkını vermiyor Heat. Ama buna rağmen yukarıda söylediğim gibi, Bosh kendisine verilen görevi çok başarılı bir şekilde yerine getiriyor. Ama mesela Haslem Bosh'un yaptığı şu işi onun kadar olmasa da kotarabilir. Miami'nin Bosh'u almasının sebebi pozisyon yaratabilme kabiliyetiydi yani. O kadar parayı boşuna almıyor bu adam, müthiş yetenekleri olduğu için alıyor. Ben mesela hiç katılmıyorum Bosh'a edilen laflara internet ortamında. Raptors'da özellikle son 2 senesinde çok büyük işlere imza attı. Yumuşak olmadığını pek çok maçta gösterdi ama hala tabii ki arada sırada sertliği az geliyor, özellikle de cüssesi kendisinden büyük oyunculara karşı, o ayrı.

Yani Heat'in sadece Wade ve LeBron'un eline bakmaması lazım. Biraz Bosh'un da devreye sokulması lazım. Sadece bu iki yıldız tarafından beslenerek katkı veren Bosh ile kendisi pozisyon yaratarak katkı veren Bosh arasında çok ama çok büyük bir fark var ve bu fark Miami'nin istediği seviyeye çıkmasında büyük bir rol oynayabilir. Yeter ki Spoelstra ve Wade-LeBron ikilisi unutmasınlar Bosh'u ilk 70 maçta olduğu gibi. Bugünkü Lakers maçında ve önümüzdeki 10 gün Bosh'u dikkatle izleyeceğim bakalım bir değişiklik olacak mı, özellikle içeri girip top isteyecek mi?

12 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun

Borussi dedi ki...

Desperete housewifes dizisinde güzel bir rol alabilir bence:)) nba ağır gelmiştir

Onur dedi ki...

Üzüldüm yav çocuğa. "Do i effective today" derken bir sesi titriyor böyle

Adsız dedi ki...

daha şimdiden bi çok kişinin takas edilmesini istediği, hatta mike miller'la beraber dwight'a karşılık gönderilse diye hayaller kurduğu bosh nasıl kendini sevdirecek merak ediyorum.

bence de kötü bir oyuncu değil charles oakley kadar sert olmasını bekleyen de yok. ama ribaund ortalaman en az 10 olacak hacı, aşağısı asla kabul edilemez. paraya bakarsak, sayı da 20.

melancolique_h dedi ki...

şöyle bi durum var habere ek olarak verelim, lebrona boshun bu açıklamaları sorulduğunda lebron bosh eğer içerde top almak istiyosa içeri girip pozisyonunu almalı biz ona o topu zaten atarız, boshla birlikte çok daha iyi bi takımız dedi, yani bence bosh kendine bakıcak önce, fakir edebiyatı gibi olcak ama bi baksın elalemin power forwardları nasıl ekmeğini taştan çıkartıyor

Adsız dedi ki...

o değil de bu nasıl bir gramer hatasıdır: "do was i effective today?" hoca sen önce ingilizceyi düzelt de basketbola bakarız sonra. şaka yapıyorum tabiki ama bu federasyonla bu lig bitmez. ee yanlış blog'a gelmişim ben pardon

Adsız dedi ki...

şimdi hacu yorumun genel hatlarıyla iyi güzel de, "Bosh kendisine verilen görevi çok başarılı bir şekilde yerine getiriyor." bu cümleye taktım ben. hayır abi, çok başarılı bir şekilde falan yerine getirmiyor. hatta gerek realgm forumlarında, gerek basketbawful'da çok dalga geçiliyor bosh ve kötü şut performansıyla. evet doğru içerden oynamalı bosh, evet şu anki sistem yanlış, ancak bosh oldukça kötü oynuyor. ne ribaund kaktısı var, ne düzenli sayı. yani iddia ediyorum o mevkide bosh yerine taj gibson olsa daha etkili olurdu miami.

calvin dedi ki...

@son adsız

gayet iyi şut atıyor yüzdelerine bakarsan. taj gibson filan bu tip yorumlarla gelmeyin allasen. overrated da olsa bosh ligin en iyi power forvetlerinden.

ayrıca şu an itibariyle dediği gibi oynayıp mahvediyor lakers uzunlarını. gasol filan kalmadı savunmada.

Adsız dedi ki...

çok pis hakem hataları var maçın son bölümünde, heat taraftarı çok çılgın hakem etkiliyor.

Batuhan Sarıoğlu dedi ki...

Marion'ın Hornets maçında etkili olamasının en büyük nedenleriden birisi de kaburgalarından sakatlanması. Acı çekerek bitirdi o maçı. NYK maçında ise iyi istatistiğin yanında, Carmelo'yu da çok iyi savunması takdir edilesiydi.

Adsız dedi ki...

@calvin ben yorum yazdığın adsız.

overrated olduğu zaten doğru da, bu kadar verimsiz oynarken isterse %90 la şut atsın. kimin umrunda? sadece orta mesafeden şut atan, düzgün savunma yapmayan, ribauntlara nerdeyse hiç katkı vermeyen bir uzun. ayrıca dikkatli okuduysan ben taj gibson daha iyi bir adamdır demedim. ancak yapacağı ribaunt, blok ve savunma katkısıyla, bosh un şu anki verimsiz oyunundan daha fazla katkı verebileceğini söyledim.

calvin dedi ki...

@adsız

ne dediğinin farkındayım. o saçma geldi zaten. ama yazıda da belirtmiş boshun neden bu şekilde oynadığını. kendi keyfine atmıyor yani o orta mesafe şutlarını.