BIY AD

9 Mart 2011 Çarşamba

Power Balance Bileklikleri ve Yalan Dolan

3 ay önce bir arkadaş göstermişti ilk olarak bana, "Bak şöyle işe yarıyor böyle işe yarıyor, takıyorsun çok daha dinç, daha dengeli, daha güçlü, daha esnek oluyorsun" falan filan diye anlatmıştı. İlk kez canlı görmeme rağmen direk pazarlama harikası bir ürün olduğunu ve beyninin ona oyun oynadığını anlatmaya çalıştım 15 dakika boyunca. Ama inanmıştı bir kere, ikna edemedim. Neymiş efendim üstündeki hologram sayesinde böyle etkileri varmış bilekliğin. Geçen gün bir arkadaşım daha bilekliğini gösterip aynı şeyleri söyleyince bu yazıyı kaleme almak istedim.

NBA'de Griffin, Shaq, Odom, Carmelo, Pierce ve Kobe gibi isimler kullanıyor bu bilekliği. Gerçi Griffin'in yaptıklarına bakınca bir ihtimal gerçek olabilir mi diye düşünmüyor değil insan! Bir kısmı pazarlama tuzağı, bir kısmı ise reklam yapıp para kazanmak için takıyorlar bu zımbırtıyı. Her iki gruba da pek saygı göstermiyorum ben açıkçası. Zira komple yalan olan bir ürünün reklamını yapmak pek de etik gelmiyor bana. Yok eğer gerçekten işe yaradığına inanıp takıyorlarsa, durum yine vahim.

Peki efendim niye kandırmacadan ibaret bu Power Balance bileklikleri? Öncelikle şunu söyleyeyim, üretici firma bile "Bu bilekliklerin iddia ettiğimiz şeyleri gerçekleştirdiğini destekleyecek bilimsel bulgular elimizde yoktur" diye açıklama yaptı. Hatta yukarıda saydığım isimlerden Shaq ve Odom'a bu bilekleriklerin reklamını yaptıkları için dava açılmıştı 1-2 ay önce yanılmıyorsam. İnternetteki reklamların, videoların pek çoğunda çakallık yapılıyor. Aynı şeyi satıcılar da uyguluyor. Kollarınızı açıyorsunuz, kolunuza hafif dışa doğru kuvvet uyguluyorlar ve düşüyorsunuz. Sonra bilekliği takıyorsunuz, bu sefer kuvveti hafif iç tarafa doğru uyguluyorlar ve düşmüyorsunuz. "O da ne? Bileklik harbiden işe yarıyor galiba?" diye düşünmeye başlıyorsunuz. En komiği de esneklik testi, zira birazcık genel kültürü olan herkes kasların birkaç saniye içinde açıldığını bilecektir ama bunu yiyenler var maalesef. Bu testlerin gösterildiği video için tık.

Bunun yanında asıl bomba olay video ise aşağıda. Power Balance'ı üreten firmanın başkanı, hologramın kimde olduğunu bilmeden 6 kişiye testleri uyguluyor ve hiçbirinde doğru tahmi nedemiyor bilekliğin kimde olduğunu. Bak şu şansa! Neyse efendim böyle yazarak olmuyor. Videoyu izleyin en iyisi. Ama şunu bilin ki 80 küsur TL verirken sadece beyniniz başkaları tarafından aldatıldığı için veriyorsunuz bu parayı. Gerçek bir ürüne değil yani...


Link

6 FARKLI FIKIR:

Bitcoin Türk dedi ki...

Zamanında $1'a getirtiyordum eBay'den. Şimdi pazar iyice genişledi lisanslı ürünler vs. şekliyle millete fahiş fiyatlara satıyorlar.

Adsız dedi ki...

Barçın sporda gördüm karşıyakada zannedersem 15 dolar gibi bir fiyatı vardı 1 hafta sonra tekrar dükkana gittiğimde bitmişti kutudaki ürünler baya bir keko var bu aldanmacaya kanan ne diyeyim.

motörkafa dedi ki...

teyzeye çok güldüm.

Adsız dedi ki...

yahu şu aldatmacayı yapanlara kızamıyorum bile, bazen insanlar o kadar salaklaşıyor ki gelin beni kandırın diye bas bas bağırıyolar.

Deniz dedi ki...

hidayet'te takıyor bu zımbırtıyı. http://cdn.bleacherreport.net/images_root/slides/photos/000/657/695/108102687_display_image.jpg?1295674439

Adsız dedi ki...

Takacak tabi milletin vergisiyle maddi manevi desteğinide aldı başbakanından o takmayacak benmi takacam